Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

torsdag 26. mai 2011

Tvillingkort

Når det kommer tvillinger til verden så liker jeg å gi to kort, ett til hvert barn, istedet for ett felles tvillingkort. Slik at de senere, faktisk har hvert sitt. Samtidig er det gøy å lage noe som passer til hverandre, siden gaven ofte også er ganske lik til tvillingsøsken, iallefall mens de er nyfødte.

Her har jeg laget kort pyntet med digitale elementer fra Lori Davison sitt Faerily Moonlit Kit Collection.

Bakgrunnsarket er printet ut på glatt kartong, mens månene og fløytespillerene er printet ut på akvarellark, dajeg ønsket en ru og matt flate på de. Jeg er veldig glad i effekten det gir å printe ut på akvarellark, da ser printene mer “hjemmelaget” ut.

Stemplet tekst og punchet ut med spellbinders sirkel. Klipte ut måne og fløytespiller og montert med Gluedots 3D-limputer.

Navnene er skrevet med glitterthickers. Mønsterarkene er nydelige i seg selv og trenger ikke mye pynt, jeg har kun rufset arket litt i kantene og satt på noen selvklebende bling for å gi assosiasjon til stjernehimmel.


Kort til Phillip og Leon, Linn og Ole Arne's flotte gutter.



Tekststempelet jeg har brukt er et stempel jeg fikk laget til meg selv for endel år siden. Synes denne teksten er så fin, men fant den ikke som stempel noe sted.
Når jeg har stemplet her har jeg brukt akvarellark, vannmerkeblekk og Dark Orange PanPastel.


Gnir først på litt panpastel på arket som en dus bakgrunn, før jeg stempler teksten med vannmerkestempel.


Så tilfører jeg mer PanPastel med svampen, og teksten kommer frem da pulveret fester seg godt til det transparente blekket.






Jeg hadde ikke bokstaver i den fargen jeg ønsket, så fargela grønne glitterthickers med blå promarker tusj, Royal Blue.

Når jeg fargelegger slik, bruker jeg alltid den tykke enden av tusjen for å spare tusjen mest mulig. Når jeg fargelegger stempeltrykk bruker jeg stort sett den fine tuppen, så det er den jeg er mest redd for. Tusjer over flere ganger til jeg får den fargen jeg ønsker. Glitteret kommer faktisk mer og mer frem jo dypere fargen blir.


8 kommentarer:

Anne sa...

Så nydelige kort, helt fantastiske!
Og jeg er enig med deg, flott at begge får hvert sitt kort. Det skulle jo ellers bare mangle. ;)

Klem.

Lorie sa...

Wenche Dette er så vakkert. Du er fantastisk!

Lorie sa...

Wenche Dette er så vakkert. Du er fantastisk!

Randi Elisabeth sa...

Du lager mye flott:D Og så kjekt at du deler de flotte ideene dine, takk for inspirasjon;)

Anonym sa...

Nydelige kort! Og ja, selvfølgelig skal de få hvert sitt kort! :) Ble overraska da jeg så du hadde farga thickersene selv - det ble kjempefint!

Marianne sa...

Wow Wenche ! utrolig lekre kort, og så nydelig tekst og da. Masse inspirasjon og gode tips å finne hos deg.

Ønsker deg en flott sommer,
Klem, Marianne

Anja´s kortkreasjoner sa...

du er så rååå altså :) må si jeg stadig lar meg imponere over deg :) veldig søte kort til tvillinger :)
klem, Anja

Elin sa...

Driver å roter i bloggen din jeg. Fantastisk lekkre kort og utrolig smart ide med pan!! Gleder meg til å prøve :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...