Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

fredag 16. september 2011

Motiv på pebbles

Med digitale maler fra StefNeff kan du enkelt og greit lage egne ark med motiver til for eksempel pebbles. Hos StefNeff finner du maler for ulike størrelser, både runde, firkantede og ovale. Samt maler for vimpler, partyhatter osv.

Jeg har tatt utgangspunkt i mitt absolutte favoritt format; sirkler i str 1″.


Her vil jeg vise veldig enkelt hvordan jeg kan bruke malen i Adobe PhotoShop.

Når du kjøper filene kommer de i både .png, .psd, og .tiff-format. I Photoshop jobber jeg meg psd-fila.

Fila er bygget opp i “lag”; transparent bakgrunn, en hvit maske med sirkler og en grå bakgrunn for å vise hvor sirklene er, uten den støyende forhåndsvisningen av transperent. I tillegg er det lag for å sette på ditt eget navn på arket og din egen copyright dersom du har behov for det.

Jeg har her tatt utgangspunkt i freebie-tekster jeg har funnet hos Raindrop Echo Designs. Med transparent bakgrunn på tekstene gir dette utrolig mange muligheter senere.


Her har jeg lagt tekstene inn bak hullene i masken.


Og så er det bare til å legge inn den bakgrunnen man ønsker, om det er en dekkende farge, mønsterark, bilde, eller hva du måtte ønske. Her har jeg brukt et digitalt mønsterark fra Lorie Davison.

Når jeg er fornøyd med arket lagrer jeg og printer ut. Fiks ferdig til bruk. Her har jeg brukt en pebbles fra arket jeg printet:



KUN fantasien (og copyrights) setter grenser her.
Du kan lage dine egne tekster, lager du transperante bakgrunner så har du i tillegg uendelig mange muligheter senere med mønstre og farger bak tekstene. Det samme med alfabeter.
Du kan lage motiver med dine egne knipsede bilder, flott på LOer, julekort, takkekort og i smykker.
Du kan lage motiver med ferdig fargelagte digitale stempler. Og i tillegg finnes det store mengder freebie-bilder ute på nettet som kan brukes.

For De Kreative.

3 kommentarer:

Synnøve sa...

Så smart!
Dette fikk jeg lyst å prøve:)
Ha en flotters helg.

Silje sa...

Du har virkelig dreisen på disse pebbels'ene, altså! ; ) Stilig! Herlig LO du har laget!

ionabunny sa...

Fun idea. I am not so into digital stuff but this could easily be done using stamps and masks. Must give it a go. Hugz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...